“ေနာက္ျပန္မလွည့္ဘူး ေရွ ့ဆက္တိုးမွာ” – Moving Forward
ေဂ်ာ္ဒီး
စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၁၂
ဂ်ီးေဒၚတုိ႔ မိုးမခရြာၾကီးမွာ ခုတေလာ အေျပာင္းအလည္းေတြက ဗေလာင္းဗလဲကို ျဖစ္ေနသည္။ ရြာတံခါးမွာ ၀င္သူထြက္သူေတြနဲ႔ စည္စည္ကားကားပ်ားပန္းခပ္လုိ႔။ အိမ္သာလုိ႔ဧည့္လာတာလားေတာ့ မသိ။ ဧည့္သည္အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ သြားရည္ တမွ်ားမွ်ားနဲ့မုိ႔ သြားရည္ခံေလးေတြေတာင္ ခံထားရဆိုပဲ။
ရြာနဲ ့ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ ေ၀းကြာေနရရွာသူမ်ား ခမ်ာမွာလည္း အေမနဲ ့ရြာ ကို လြမ္းလွျပီမို႔ ့ရြာေတာ္ျပန္ေရး ေမွ်ာ္တေငးတေငး ျဖစ္ေနၾကတာမဆန္း။ ဆန္းတာက ရြာေတာ္၀င္ခရီးအတြက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲစားၾကီးေတြက အထူးသီးသန္႔မ်က္ႏွာမဲၾကီးေတြကိုမွ ေရြးခ်ယ္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ၾကသည္ တဲ ့။
သူတုိ႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ ့ ဗဟုသီဟဖင္ႏွစ္ခြ အဖြဲ ့က ရြာဂံျခားျပန္ ျပင္ညာရွင္ ေဒါက္ခ်ာၾကီးေတြကေတာ့…ရြာေတာ္၀င္ေရး တံခါးမရိွဓါးမရွိ ေခြးတိုးေပါက္ကေတာင္ အထူး ၀င္ခြင့္ ့ရထားေသးသည္ တဲ့့။ တခ်ိဳ ့ ျပင္ညာရွင္ၾကီးေတြကေတာ့ မိုးမခ ရြာသားေတြကို ဆင္းရဲမြဲေတ ဖြတ္ဘိုးေအျဖစ္ျပီး ရွိသမွွ် ဒြါရအေပါက္ေတြ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ အပိတ္ခံထားရသူေတြမုိ႔လုိ႔ အလြန္ပင္ သနားေတာ္မူလွသည္ တဲ ့။
ရြာေတာ္၀င္ျပီး ရြာသားေတြရဲ ့ ကပ္ပါးစတးီ ဆိုလား ကပ္ပါးမူလီ ဆိုလား…အဲဒါၾကီးေတြ ျမွင့့္တင္ေပးဖုိ႔ သင္တန္းေတြေပးဦးမည္ တဲ ့။ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးကိုေတာင္ ကပ္ပါးစတီး ျမွင့္တင္ေပးဖုိ႔ လိုအပ္ေနတယ္ဆိုျပီး …ဟိုဟိုဒီဒီ ပလီပလာ အၾကံေတြေပးေနရေသးသည္ တ့ဲ။
ဂ်ီးေဒၚျဖင့္ ၾကားရတာ နားမလည္ဘဲ မ်က္စိေတြပဲ လည္သည္။ ဂ်ီးေဒၚလည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကပ္ပါးစတးီ နိမ့္ပါး လွခ်ည္ရဲ႕လုိ႔ကပ္ပါးစတီး သင္တန္းေတြတက္ဖုိ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ပါေသးသည္။ အသက္က (၃၀)ေက်ာ္လာတာ အႏွစ္(၅၀)ရွိေနလုိ႔အိုဗာဒိတ္ျဖစ္ေနတဲ ့အျပင္ ကပ္ပါးစတီ ျမွင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြတက္နိုင္ဖုိ႔ ကပ္ပါး အတတ္တတ္ရေသးသည္တဲ ့။ တကယ့္ကို မလြယ္ပါဘူး။
ေနာက္ျပီး ဟိုဟိုဒီဒီခ်ာပါတီ ၀င္ေတြကို ကပ္ပါးစတီးေတြ ျမွင့္ဖုိ႔ ရြာဂံျခားေတြကို လႊတ္ေနေသးသည္ တဲ့။ ရြာဂံျခားကို သြားခ်င္လုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အၾကိတ္အနယ္ ေအာင္ေမာင္း ေျခထိုးေတြေတာင္ ကၾကရသည္ တဲ့။ ဒီတခ်က္နဲ ့တင္ ေခတ္ေျပာင္းတယ္ဆိုတာ ဂ်ီးေဒၚေတာ ့ ယံုရေတာ့မည္။
အရင္ေခတ္ေဟာင္းတံုးကဆို ဟိုဟိုဒီဒီ ခ်ာပါတီေတြက အတိုက္အခံ ရြာဂံေရးသမားေတြခမ်ာ အခုလို ရြာဂံျခားေတြမွာ ကပ္ပါးစတီးသင္တန္းေတြ တက္ခြင့္ရၾကတာမွ မဟုတ္တာကိုး။
ဟိုအင္းစိန္ေတာရသင္တန္းေက်ာင္းတုိ႔ ကိုကိုးကၽြန္းသင္တန္းေက်ာင္းတို႔ေတြမွာ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္နဲ႔ ကပ္ပါးစတးီ ျမွင့္ၾကရတာကလား။ ဒါေၾကာင့္ရြာထဲက ကာလသားေတြ ဆိုဆိုေနတဲ ့ သီခ်င္းထဲကလို မိုးမခရြာၾကီး မွာ ေက်းရြာ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲေတြနဲ ့ ဗေလာင္းဗလဲကိုျဖစ္ေနတာေတာ့ ေသခ်ာေနပါျပီ။
ဘာတဲ ့
++ အခုမ်ားေတာ ့ဓါတ္မီးေရာင္မွိန္ အထူးကုေဆးရံု။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ နဲ ့ ေရွးကနဲ ့ မတူပါ++ေက်းရြာ၀ါဒေျပာင္းလည္းလိုက္ၾကေပါ ့ခင္ဗ်ာ+++ဆိုလား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရြာလူၾကီးေဆာ္ၾကမ္းလို ေခတ္ေဆြး မင္းသားၾကီးေတြေခ်ာင္ၾကားေရာက္သြားတဲ ့ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳးကိုေတာ ့ မိုးမခရြာသားေတြ သေဘာက်ၾကတာ အမွန္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွာေတာ့ ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာယစ္ၾကီးတုိ႔ေဆာ္ၾကမ္းကို ေဟာလိုက္တဲ ့ေဗဒင္မွန္လြန္းလုိ႔ဂုဏ္သတင္းၾကီးေနသတဲ ့။
ၾဆာယစ္က အိပ္ဆဲလန္႔နည္းပညာေက်ာင္းေတာ္ၾကီးက အထူး သင္ၾကားလာတဲ ့ ေလာကဓါတ္နည္းေတြ နဲ ့ ေသခ်ာတြက္လုိ႔ ေဗဒင္မွန္တာဆိုပဲ။ အခုလဲရြာရဲ႕ တိုးတက္ေျပာင္းလည္းေနတဲ ့ အေျခအေနေတြ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရးအတြက္
့ယၾတာေခ်ဖုိ႔ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံၾကီး တခု ဆင့့္ေခၚထားေသးသည္။ ဂ်ီးေဒၚကိုေတာင္ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံၾကီးမွာၾကီးၾကပ္ဖုိ႔ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ ့ထဲထဲ ့ထားေသးသည္မို႔။ ေတာ္ၾကာရြာဗဟိုေကာ္မတီက လက္သိပ္ထိုး ခ်ေပးတဲ ့ေကာ္မရွင္လူၾကီးပါဆိုျပီး ရြာေအာက္ေျခလူထုက အထင္အျမင္လြဲ။ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲေတြ လုပ္ခံေနရမွ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္း ျဖစ္ေနပါ ့မယ္လုိ႔ မနဲျငင္းလိုက္ရသည္။
ကိုယ့္ ကန္စြန္းရြက္ကို ယပ္ခတ္စားပါရေစ၊ ေအးေအးပဲ ေနခ်င္ပါသည္။
ဒီလိုနဲ ့ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံက်င္းပဖုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ ့ရက္ကို ေရာက္လာသည္။ ညီလာခံက်င္းပရာ ရြာထိပ္ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္ကို ရြာသားေတြ စံုစံုညီညီ ေရာက္လာၾကသည္။ ေခတ္ေျပာင္းေနျပီက တေၾကာင္း ကပ္ပါးစတီျမွင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြ အလွ်ိဳလွိ်ဳတက္ထားၾကလုိ႔ တေၾကာင္း ရြာလူထုမွာ ေခတ္ေဟာင္းကလို မဟုတ္ေတာ့ပါ။ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံေတြႏွင့္သူ ့ထက္ငါ အလုအယက္ ေဆြးေႏြးၾက။ ျငင္းခံုၾက။ ငါႏွင့္မတူ ငါ ့ရန္သူသတ္မွတ္ျပီး ဖက္ကိုက္ၾကနဲ ့အထူး စည္ကားေနသည္။
အမယ္ဟိုတေလာေလးကမွ ဆဲဆိုဆက္ဆံေရး ကပ္ပါးစတီးသင္တန္း ဆင္းလာတဲ ့လူငယ္တသိုက္ကလည္း သူ ့ထက္ငါ ဆန္းသစ္ေသာ ဆဲနည္းမ်ားျဖင့္ေဆြးေႏြးေနၾကသည္။ ဂ်ီးေဒၚတုိ႔ မိန္းမသားမ်ားမွာ မၾကား၀ံ ့မနာသာ နားပိတ္ကာ ေနရရွာသည္။
မၾကာမီ အစည္းအေ၀း စတင္ျပီး
အစီအစဥ္ (၁) အရ တရြာလံုး၏ ဥေလွ်ာင္ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးက မိန္႔ခြန္းစေျခြသည္။ ”ခ်စ္၍ ေခၚမည္ ေခတ္ေျပာင္းရာမွာ လိုက္ေတာ္မူခဲ့ မေပ်ာင္းႏြဲ ့ႏွင့္။ ရာဇ၀င္ၾကီးကို ေျမာင္းထဲထားရစ္ခဲ ့” အစခ်ီသည့္ မိန္႔ခြန္းရွည္ၾကီးမွာ ရြာလူထုကို အၾကီးအက်ယ္ ေရွာ ့ရိုက္ကာ ဟတ္ထိသြားသည္။
ဒီလို ေလသံမ်ိဳး အရင္ေခတ္ေဟာင္းက မၾကားဖူးလုိ႔ ရြာ့မီဒီယာလူၾကီးေတြက ဦးေဆာင္ျပီး ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် မယံုတ၀က္ ယံုတ၀က္ႏွင့္ ေျမွာက္ပင့္ လက္ခုပ္တီးၾကသည္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ အေျခအေနကိုမ်က္ေတာင္မခတ္ေစာင့္ၾကည့္ေနဆဲ။
အစီအစဥ္(၂)အရ အေ၀းေရာက္ ရြာဂံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ၾကီး တဦးက သူ အထူးေရးသားသီကုံုးထားတဲ ့ “အေဖစိန္ၾကီး ျပန္လာျပီ” ဆိုေသာ သီခ်င္းခန္႔ၾကီးနဲ ့ အေ၀းမွ ဂါရ၀ ျပဳလိုက္ရာ။ ေခြးမ်ားက စည္း၀ါးကိုက္
အူသံ ေပးလိုက္ၾကသျဖင့္ အေတာ္ပင္ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ျဖစ္သြားေလသတည္း။
အစီအစဥ္(၃)အရ ရြာဦးေက်ာင္း ကပၸိယၾကီးမွ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး၏ မိန္႔ခြန္းမွာ အာတာပူစီ စားရသကဲ့သုိ႔ အလြန္တရာ လွပ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း။ သုိ႔ေသာ္ ဘိုက္၀ ဖုိ႔ေတာ့ လိုေသးေၾကာင္း ေထာက္ခံေဆြးေႏြးရာ ရြာဦးေက်ာင္းမွ စာခ်ဆရာေတာ္တပါးကလဲ အားက်မခံ ရြာလံုးကၽြတ္ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို အခၽြန္နဲ ့မပြဲၾကီးမ်ား ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲ ၀ွဲခ်ီး က်င္းပသင့္ေၾကာင္း အဆိုတင္ျပန္သည္။
ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကား မျပံဳ းတံု ့တံု ့ ျပံဳး တံု ့တံု ့ ႏွင့္ အလြန္တရာ သေဘာက်ဟန္ျပရာ ရြာ့လံုျခံဳေရး တာ၀န္ခံ ရြာ့ရဲမွဴးၾကီးက ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးအား အခၽြန္နဲ ့မပြဲမ်ား က်င္းပလိုသူမ်ား အေနျဖင့္ စီတန္း လွည့္လည္ခြင့္ ေတာင္းစရာ မလို၊ ဖရီးဖရီး က်င္းပခြင့္ျပဳေၾကာင္း ကမန္းကတန္း ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးလိုက္၏။
အစီအစဥ္(၄)အရ ရြာ ့အတိုက္အခံ ဖြဲျပာသယ္ အုပ္စုကလည္း ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး၏ ယခုလို ေျပာင္းလဲလာေသာ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားမွာ အလြန္တရာ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း။ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို သူတုိ႔ ယံုၾကည္ေၾကာင္း။ သုိ႔ရာတြင္ အခ်ိန္မေရြး ေနာက္ျပန္လွည့္သြားနိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ား ရွိေနေသးေၾကာင္း။
သုိ႔ပါ၍ ကမၻာ့ရြာ ငပြ ျပည္ေထာင္စု နိုင္ဂံေတာ္ၾကီးကပင္ မက္လံုးေရာ အမဲလံုးမ်ားပါေပးေနေၾကာင္း။
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားကပင္ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရး အတြက္ အရူးဘံုေျမွာက္ကာ သူတုိ႔ရြာမွ ေခြးေသးပန္းကိုေတာင္ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီး၏ အမည္ကို ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း။
ေရာက္တတ္ရာရာ ၀ိုင္း၀န္း ေဆြးေႏြးၾကရာ ဂ်ီးေဒၚတေယာက္မွာ ကပ္ပါးစတီး နိမ့္က်သူ ပီပီ နကန္းတလံုးမွ မေဆြးေႏြးနိုင္။ နားလည္း မလည္ နိုင္သျဖင့္ အစည္းအေ၀း က်င္းပရာ ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္၌ တုတ္တေခ်ာင္းျဖင့္ ဟိုဟိုဒီဒီ ျခစ္မိရာ ေညာင္ျမစ္မ်ားေအာက္မွ ပုတ္သင္ဥမ်ား ေပၚလာေလသည္။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ အစီအစဥ္အရ ေဗဒ ထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီး၏ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရး အထူးယၾတာ အစီအရင္ကို တင္ျပမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္ရာ ရြာသားမ်ားအားလံုး စိတ္၀င္တစား မ်က္ေတာင္မခတ္ နားရြက္ မလွဳပ္ဘဲ အာရံုစိုက္ေနၾကေလသည္။
ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီးကား အထူးခန္႔ျငား တည္ၾကည္ေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ပရိသတ္အားလံုးကို ၾကည့္ရင္း လက္ခုပ္သံုးခ်က္ တီးလိုက္ရာ သာဂိတုိ႔ လူငယ္တသိုက္က သံုးလြန္းတင္ အုန္းဆံက်စ္ၾကိဳးၾကီး တေခ်ာင္းကို ကိုင္ေဆာင္ရင္း အစည္းအေ၀း ခန္းမတြင္းသုိ႔ ၀င္လာေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီး အနီးသုိ႔ သြားေရာက္ကာ ဂါရ၀ ျပဳၾကသည္။ အခိုက္အတန္႔ အတြင္း၌ပင္ ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီး၏ ေအာင္ျမင္ ခန္႔ညားေသာ အခါေပးသံၾကီး ေပၚထြက္လာေလသည္။
“ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးအား ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္နိုင္ရန္ အထူးစီရင္ထားေသာ ဂမၻီရေမွာ္ၾကိဳ းျဖင့္ ခိုင္ခိုင္ခ်ည္တုတ္ၾကေလာ့”
တျပိဳင္နက္တည္း သာဂိတုိ႔ ရြာလူငယ္တသိုက္ကား ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို ဂမၻီရ ေမွာ္ၾကိဳးျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္း တုတ္ေႏွာင္ၾကရာ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးတေယာက္ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ရုန္းကန္ေျပးလႊားရင္း ရြာစြန္ေနပူေတာ္ ေတာအုပ္ဆီသုိ႔ စုန္ေျပးေလသည္။ ပါးစပ္ကလည္း “ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္ဘူးကြ။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ ေရွ ့ကိုပဲ တိုးလုပ္မွာကြ။ ငါ ့ကိုေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ေအာင္ ၾကိဳ းခ်ည္တဲ ့ ေကာင္ေတြ ငါ့လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသာ လိုက္ခဲ ့ၾကေပေတာ့ေဟ့”
စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၁၂
ဂ်ီးေဒၚတုိ႔ မိုးမခရြာၾကီးမွာ ခုတေလာ အေျပာင္းအလည္းေတြက ဗေလာင္းဗလဲကို ျဖစ္ေနသည္။ ရြာတံခါးမွာ ၀င္သူထြက္သူေတြနဲ႔ စည္စည္ကားကားပ်ားပန္းခပ္လုိ႔။ အိမ္သာလုိ႔ဧည့္လာတာလားေတာ့ မသိ။ ဧည့္သည္အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ သြားရည္ တမွ်ားမွ်ားနဲ့မုိ႔ သြားရည္ခံေလးေတြေတာင္ ခံထားရဆိုပဲ။
ရြာနဲ ့ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ ေ၀းကြာေနရရွာသူမ်ား ခမ်ာမွာလည္း အေမနဲ ့ရြာ ကို လြမ္းလွျပီမို႔ ့ရြာေတာ္ျပန္ေရး ေမွ်ာ္တေငးတေငး ျဖစ္ေနၾကတာမဆန္း။ ဆန္းတာက ရြာေတာ္၀င္ခရီးအတြက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲစားၾကီးေတြက အထူးသီးသန္႔မ်က္ႏွာမဲၾကီးေတြကိုမွ ေရြးခ်ယ္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ၾကသည္ တဲ ့။
သူတုိ႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ ့ ဗဟုသီဟဖင္ႏွစ္ခြ အဖြဲ ့က ရြာဂံျခားျပန္ ျပင္ညာရွင္ ေဒါက္ခ်ာၾကီးေတြကေတာ့…ရြာေတာ္၀င္ေရး တံခါးမရိွဓါးမရွိ ေခြးတိုးေပါက္ကေတာင္ အထူး ၀င္ခြင့္ ့ရထားေသးသည္ တဲ့့။ တခ်ိဳ ့ ျပင္ညာရွင္ၾကီးေတြကေတာ့ မိုးမခ ရြာသားေတြကို ဆင္းရဲမြဲေတ ဖြတ္ဘိုးေအျဖစ္ျပီး ရွိသမွွ် ဒြါရအေပါက္ေတြ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ အပိတ္ခံထားရသူေတြမုိ႔လုိ႔ အလြန္ပင္ သနားေတာ္မူလွသည္ တဲ ့။
ရြာေတာ္၀င္ျပီး ရြာသားေတြရဲ ့ ကပ္ပါးစတးီ ဆိုလား ကပ္ပါးမူလီ ဆိုလား…အဲဒါၾကီးေတြ ျမွင့့္တင္ေပးဖုိ႔ သင္တန္းေတြေပးဦးမည္ တဲ ့။ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးကိုေတာင္ ကပ္ပါးစတီး ျမွင့္တင္ေပးဖုိ႔ လိုအပ္ေနတယ္ဆိုျပီး …ဟိုဟိုဒီဒီ ပလီပလာ အၾကံေတြေပးေနရေသးသည္ တ့ဲ။
ဂ်ီးေဒၚျဖင့္ ၾကားရတာ နားမလည္ဘဲ မ်က္စိေတြပဲ လည္သည္။ ဂ်ီးေဒၚလည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကပ္ပါးစတးီ နိမ့္ပါး လွခ်ည္ရဲ႕လုိ႔ကပ္ပါးစတီး သင္တန္းေတြတက္ဖုိ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ပါေသးသည္။ အသက္က (၃၀)ေက်ာ္လာတာ အႏွစ္(၅၀)ရွိေနလုိ႔အိုဗာဒိတ္ျဖစ္ေနတဲ ့အျပင္ ကပ္ပါးစတီ ျမွင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြတက္နိုင္ဖုိ႔ ကပ္ပါး အတတ္တတ္ရေသးသည္တဲ ့။ တကယ့္ကို မလြယ္ပါဘူး။
ေနာက္ျပီး ဟိုဟိုဒီဒီခ်ာပါတီ ၀င္ေတြကို ကပ္ပါးစတီးေတြ ျမွင့္ဖုိ႔ ရြာဂံျခားေတြကို လႊတ္ေနေသးသည္ တဲ့။ ရြာဂံျခားကို သြားခ်င္လုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အၾကိတ္အနယ္ ေအာင္ေမာင္း ေျခထိုးေတြေတာင္ ကၾကရသည္ တဲ့။ ဒီတခ်က္နဲ ့တင္ ေခတ္ေျပာင္းတယ္ဆိုတာ ဂ်ီးေဒၚေတာ ့ ယံုရေတာ့မည္။
အရင္ေခတ္ေဟာင္းတံုးကဆို ဟိုဟိုဒီဒီ ခ်ာပါတီေတြက အတိုက္အခံ ရြာဂံေရးသမားေတြခမ်ာ အခုလို ရြာဂံျခားေတြမွာ ကပ္ပါးစတီးသင္တန္းေတြ တက္ခြင့္ရၾကတာမွ မဟုတ္တာကိုး။
ဟိုအင္းစိန္ေတာရသင္တန္းေက်ာင္းတုိ႔ ကိုကိုးကၽြန္းသင္တန္းေက်ာင္းတို႔ေတြမွာ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္နဲ႔ ကပ္ပါးစတးီ ျမွင့္ၾကရတာကလား။ ဒါေၾကာင့္ရြာထဲက ကာလသားေတြ ဆိုဆိုေနတဲ ့ သီခ်င္းထဲကလို မိုးမခရြာၾကီး မွာ ေက်းရြာ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲေတြနဲ ့ ဗေလာင္းဗလဲကိုျဖစ္ေနတာေတာ့ ေသခ်ာေနပါျပီ။
ဘာတဲ ့
++ အခုမ်ားေတာ ့ဓါတ္မီးေရာင္မွိန္ အထူးကုေဆးရံု။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ နဲ ့ ေရွးကနဲ ့ မတူပါ++ေက်းရြာ၀ါဒေျပာင္းလည္းလိုက္ၾကေပါ ့ခင္ဗ်ာ+++ဆိုလား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရြာလူၾကီးေဆာ္ၾကမ္းလို ေခတ္ေဆြး မင္းသားၾကီးေတြေခ်ာင္ၾကားေရာက္သြားတဲ ့ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳးကိုေတာ ့ မိုးမခရြာသားေတြ သေဘာက်ၾကတာ အမွန္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွာေတာ့ ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာယစ္ၾကီးတုိ႔ေဆာ္ၾကမ္းကို ေဟာလိုက္တဲ ့ေဗဒင္မွန္လြန္းလုိ႔ဂုဏ္သတင္းၾကီးေနသတဲ ့။
ၾဆာယစ္က အိပ္ဆဲလန္႔နည္းပညာေက်ာင္းေတာ္ၾကီးက အထူး သင္ၾကားလာတဲ ့ ေလာကဓါတ္နည္းေတြ နဲ ့ ေသခ်ာတြက္လုိ႔ ေဗဒင္မွန္တာဆိုပဲ။ အခုလဲရြာရဲ႕ တိုးတက္ေျပာင္းလည္းေနတဲ ့ အေျခအေနေတြ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရးအတြက္
့ယၾတာေခ်ဖုိ႔ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံၾကီး တခု ဆင့့္ေခၚထားေသးသည္။ ဂ်ီးေဒၚကိုေတာင္ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံၾကီးမွာၾကီးၾကပ္ဖုိ႔ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ ့ထဲထဲ ့ထားေသးသည္မို႔။ ေတာ္ၾကာရြာဗဟိုေကာ္မတီက လက္သိပ္ထိုး ခ်ေပးတဲ ့ေကာ္မရွင္လူၾကီးပါဆိုျပီး ရြာေအာက္ေျခလူထုက အထင္အျမင္လြဲ။ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲေတြ လုပ္ခံေနရမွ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္း ျဖစ္ေနပါ ့မယ္လုိ႔ မနဲျငင္းလိုက္ရသည္။
ကိုယ့္ ကန္စြန္းရြက္ကို ယပ္ခတ္စားပါရေစ၊ ေအးေအးပဲ ေနခ်င္ပါသည္။
ဒီလိုနဲ ့ ရြာလံုးကၽြတ္ညီလာခံက်င္းပဖုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ ့ရက္ကို ေရာက္လာသည္။ ညီလာခံက်င္းပရာ ရြာထိပ္ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္ကို ရြာသားေတြ စံုစံုညီညီ ေရာက္လာၾကသည္။ ေခတ္ေျပာင္းေနျပီက တေၾကာင္း ကပ္ပါးစတီျမွင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြ အလွ်ိဳလွိ်ဳတက္ထားၾကလုိ႔ တေၾကာင္း ရြာလူထုမွာ ေခတ္ေဟာင္းကလို မဟုတ္ေတာ့ပါ။ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံေတြႏွင့္သူ ့ထက္ငါ အလုအယက္ ေဆြးေႏြးၾက။ ျငင္းခံုၾက။ ငါႏွင့္မတူ ငါ ့ရန္သူသတ္မွတ္ျပီး ဖက္ကိုက္ၾကနဲ ့အထူး စည္ကားေနသည္။
အမယ္ဟိုတေလာေလးကမွ ဆဲဆိုဆက္ဆံေရး ကပ္ပါးစတီးသင္တန္း ဆင္းလာတဲ ့လူငယ္တသိုက္ကလည္း သူ ့ထက္ငါ ဆန္းသစ္ေသာ ဆဲနည္းမ်ားျဖင့္ေဆြးေႏြးေနၾကသည္။ ဂ်ီးေဒၚတုိ႔ မိန္းမသားမ်ားမွာ မၾကား၀ံ ့မနာသာ နားပိတ္ကာ ေနရရွာသည္။
မၾကာမီ အစည္းအေ၀း စတင္ျပီး
အစီအစဥ္ (၁) အရ တရြာလံုး၏ ဥေလွ်ာင္ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးက မိန္႔ခြန္းစေျခြသည္။ ”ခ်စ္၍ ေခၚမည္ ေခတ္ေျပာင္းရာမွာ လိုက္ေတာ္မူခဲ့ မေပ်ာင္းႏြဲ ့ႏွင့္။ ရာဇ၀င္ၾကီးကို ေျမာင္းထဲထားရစ္ခဲ ့” အစခ်ီသည့္ မိန္႔ခြန္းရွည္ၾကီးမွာ ရြာလူထုကို အၾကီးအက်ယ္ ေရွာ ့ရိုက္ကာ ဟတ္ထိသြားသည္။
ဒီလို ေလသံမ်ိဳး အရင္ေခတ္ေဟာင္းက မၾကားဖူးလုိ႔ ရြာ့မီဒီယာလူၾကီးေတြက ဦးေဆာင္ျပီး ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် မယံုတ၀က္ ယံုတ၀က္ႏွင့္ ေျမွာက္ပင့္ လက္ခုပ္တီးၾကသည္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ အေျခအေနကိုမ်က္ေတာင္မခတ္ေစာင့္ၾကည့္ေနဆဲ။
အစီအစဥ္(၂)အရ အေ၀းေရာက္ ရြာဂံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ၾကီး တဦးက သူ အထူးေရးသားသီကုံုးထားတဲ ့ “အေဖစိန္ၾကီး ျပန္လာျပီ” ဆိုေသာ သီခ်င္းခန္႔ၾကီးနဲ ့ အေ၀းမွ ဂါရ၀ ျပဳလိုက္ရာ။ ေခြးမ်ားက စည္း၀ါးကိုက္
အူသံ ေပးလိုက္ၾကသျဖင့္ အေတာ္ပင္ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ျဖစ္သြားေလသတည္း။
အစီအစဥ္(၃)အရ ရြာဦးေက်ာင္း ကပၸိယၾကီးမွ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး၏ မိန္႔ခြန္းမွာ အာတာပူစီ စားရသကဲ့သုိ႔ အလြန္တရာ လွပ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း။ သုိ႔ေသာ္ ဘိုက္၀ ဖုိ႔ေတာ့ လိုေသးေၾကာင္း ေထာက္ခံေဆြးေႏြးရာ ရြာဦးေက်ာင္းမွ စာခ်ဆရာေတာ္တပါးကလဲ အားက်မခံ ရြာလံုးကၽြတ္ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို အခၽြန္နဲ ့မပြဲၾကီးမ်ား ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲ ၀ွဲခ်ီး က်င္းပသင့္ေၾကာင္း အဆိုတင္ျပန္သည္။
ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကား မျပံဳ းတံု ့တံု ့ ျပံဳး တံု ့တံု ့ ႏွင့္ အလြန္တရာ သေဘာက်ဟန္ျပရာ ရြာ့လံုျခံဳေရး တာ၀န္ခံ ရြာ့ရဲမွဴးၾကီးက ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးအား အခၽြန္နဲ ့မပြဲမ်ား က်င္းပလိုသူမ်ား အေနျဖင့္ စီတန္း လွည့္လည္ခြင့္ ေတာင္းစရာ မလို၊ ဖရီးဖရီး က်င္းပခြင့္ျပဳေၾကာင္း ကမန္းကတန္း ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးလိုက္၏။
အစီအစဥ္(၄)အရ ရြာ ့အတိုက္အခံ ဖြဲျပာသယ္ အုပ္စုကလည္း ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး၏ ယခုလို ေျပာင္းလဲလာေသာ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားမွာ အလြန္တရာ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း။ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို သူတုိ႔ ယံုၾကည္ေၾကာင္း။ သုိ႔ရာတြင္ အခ်ိန္မေရြး ေနာက္ျပန္လွည့္သြားနိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ား ရွိေနေသးေၾကာင္း။
သုိ႔ပါ၍ ကမၻာ့ရြာ ငပြ ျပည္ေထာင္စု နိုင္ဂံေတာ္ၾကီးကပင္ မက္လံုးေရာ အမဲလံုးမ်ားပါေပးေနေၾကာင္း။
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားကပင္ ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီး ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရး အတြက္ အရူးဘံုေျမွာက္ကာ သူတုိ႔ရြာမွ ေခြးေသးပန္းကိုေတာင္ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီး၏ အမည္ကို ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း။
ေရာက္တတ္ရာရာ ၀ိုင္း၀န္း ေဆြးေႏြးၾကရာ ဂ်ီးေဒၚတေယာက္မွာ ကပ္ပါးစတီး နိမ့္က်သူ ပီပီ နကန္းတလံုးမွ မေဆြးေႏြးနိုင္။ နားလည္း မလည္ နိုင္သျဖင့္ အစည္းအေ၀း က်င္းပရာ ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္၌ တုတ္တေခ်ာင္းျဖင့္ ဟိုဟိုဒီဒီ ျခစ္မိရာ ေညာင္ျမစ္မ်ားေအာက္မွ ပုတ္သင္ဥမ်ား ေပၚလာေလသည္။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ အစီအစဥ္အရ ေဗဒ ထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီး၏ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေရး အထူးယၾတာ အစီအရင္ကို တင္ျပမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္ရာ ရြာသားမ်ားအားလံုး စိတ္၀င္တစား မ်က္ေတာင္မခတ္ နားရြက္ မလွဳပ္ဘဲ အာရံုစိုက္ေနၾကေလသည္။
ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီးကား အထူးခန္႔ျငား တည္ၾကည္ေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ပရိသတ္အားလံုးကို ၾကည့္ရင္း လက္ခုပ္သံုးခ်က္ တီးလိုက္ရာ သာဂိတုိ႔ လူငယ္တသိုက္က သံုးလြန္းတင္ အုန္းဆံက်စ္ၾကိဳးၾကီး တေခ်ာင္းကို ကိုင္ေဆာင္ရင္း အစည္းအေ၀း ခန္းမတြင္းသုိ႔ ၀င္လာေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီး အနီးသုိ႔ သြားေရာက္ကာ ဂါရ၀ ျပဳၾကသည္။ အခိုက္အတန္႔ အတြင္း၌ပင္ ေဗဒထိပ္သီး ၾဆာရစ္ၾကီး၏ ေအာင္ျမင္ ခန္႔ညားေသာ အခါေပးသံၾကီး ေပၚထြက္လာေလသည္။
“ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးအား ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္နိုင္ရန္ အထူးစီရင္ထားေသာ ဂမၻီရေမွာ္ၾကိဳ းျဖင့္ ခိုင္ခိုင္ခ်ည္တုတ္ၾကေလာ့”
တျပိဳင္နက္တည္း သာဂိတုိ႔ ရြာလူငယ္တသိုက္ကား ရြာဂံေတာ္ သမတၾကီးကို ဂမၻီရ ေမွာ္ၾကိဳးျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္း တုတ္ေႏွာင္ၾကရာ ရြာဂံေတာ္သမတၾကီးတေယာက္ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ရုန္းကန္ေျပးလႊားရင္း ရြာစြန္ေနပူေတာ္ ေတာအုပ္ဆီသုိ႔ စုန္ေျပးေလသည္။ ပါးစပ္ကလည္း “ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္မလွည့္ဘူးကြ။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ ေရွ ့ကိုပဲ တိုးလုပ္မွာကြ။ ငါ ့ကိုေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ေအာင္ ၾကိဳ းခ်ည္တဲ ့ ေကာင္ေတြ ငါ့လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသာ လိုက္ခဲ ့ၾကေပေတာ့ေဟ့”
No comments:
Post a Comment